Ga jij mee op schrijfretraite in Bali?

 

Eat stay write

Schrijfretraite Bali september 2019Eat, Stay, Write!

Ik ga het gewoon echt doen – een schrijfretraite organiseren op Bali voor wie eens in een heel andere omgeving wil schrijven en gecoacht wil worden! Een droom die ik al langer heb, waarmaken.

Het plan was er al langer en in de afgelopen weken, op Bali zelf, kreeg het meer vorm. Ik keek naar andere schrijfretraites, bedacht wat ik anders wil en hoe ik een eigen draai eraan kan geven.

Wat zou je van zo’n week mogen verwachten? 
Een prachtige omgeving, in een comfortabel huis, niet te ver van alles weg maar rustig genoeg om vrij te kunnen schrijven in een kleinschalige omgeving. Maximaal vier a vijf mensen per keer. In de ochtend starten met een gezamenlijk ontbijt – op Bali kun je heerlijk eten!
Daarna bespreken we wat je die dag wilt bereiken met je schrijven en waar je hulp bij wilt. Misschien wil je geen hulp en gewoon lekker in alle rust schrijven – in het huis, bij het zwembad of je trekt erop uit naar een van de vele mooie plekjes in de omgeving.
Je hebt veel vrijheid om dingen zelf in te vullen, maar kunt optioneel meedoen aan activiteiten die ik organiseer (niet teveel want je moet schrijven….). Zo zal er een dagtrip zijn naar het prachtige binnenland van Bali. In de omgeving zijn voldoende spa’s om je te laten masseren als je schrijfspieren vastzitten.

Aan het eind van de middag komen we weer bij elkaar met een verfrissend drankje en bespreken we wat je gedaan hebt. Je kunt sparren met elkaar over waar je tegenaan loopt. Misschien wil je daarna verder schrijven, misschien wil je gewoon lekker erop uit om te eten. Alles kan.
De eerste en de laatste avond eten we samen.
Na die week kun je op eigen gelegenheid verder trekken door Bali of Indonesië – of misschien is deze week juist je afsluiting van een reis door Indonesië!
Ik kan je helpen met opties uitzoeken.

Voor wie is deze retraite? 
Iedereen die graag wil schrijven maar er thuis gewoon te weinig aan toe komt . Of voor wie gewoon eens in een heel andere omgeving wil schrijven. Voor iedereen die coaching wil bij het schrijven. Net dat laatste zetje nodig heeft om wel te beginnen aan dat boek.

Of het nu gaat om een boek dat je schrijft voor publicatie of een verhaal voor jezelf, je krijgt hier desgewenst begeleiding of juist de ruimte om het in alle rust uit te werken. Met mijn ervaring als cursusbegeleider Jeugdverhalen schrijven en Schrijven Algemeen op de Schrijversvakschool, kan ik je gedurende deze week ook coachen. Met 36 titels op mijn naam – voornamelijk jeugdboeken – kan ik je zeker helpen.

Waarom Bali?
Omdat Bali een prachtige plek is! De natuur, de mensen, het dagritme – hier kom je tot jezelf. Laat je niet afschrikken door de aardbeving op het eiland Lombok – op Bali waren de schokken zeker voelbaar, maar was er nauwelijks schade. Bali is veilig.

Bali prikkelt al je zintuigen en de andere omgeving, werkt inspirerend!

Wanneer?
De retraite gaat door bij voldoende animo en zal plaatsvinden in de laatste weken van september/eerste week oktober 2019. Bij voldoende belangstelling zal er ook een tweede week zijn voor een nieuwe groep.

En nu? Wat kost het?
Ja, en nu… Ik ga een website ervoor maken. De kosten goed op een rijtje krijgen.  Dat kan nog even duren, maar wil je alvast op de hoogte gehouden worden, stuur me dan gerust een PB met je e-mail adres erin! En deel dit bericht als je mensen kent die dit ook leuk zouden vinden!

3 thoughts on “Ga jij mee op schrijfretraite in Bali?

Leave a comment